ریشه زعفران پنج مثقالی

گل زعفران دارای قسمت‌های مختلفی است. گل زعفران 6 تا گلبرگ به رنگ بنفش دارد که با سه پرچم زرد به ساقه متصل شده اند وقتی گلبرگ‌ها را جدا می‌کنیم کلاله قابل مشاهده هستند. بعد از کلاله اصلی ترین قسمت گل که سرخ رنگ نیز هستند را مشاهده می‌کنید که به قسمت سفید رنگی متصل هستند. این قسمت همان ریشه زعفران یا خامه نام دارد.

تصور بسیاری از افراد از زعفران یک گل خوشبو و خوش طعم و یک رنگ است در صورتی که گل زعفران قسمت های مختلفی دارد و اگر شما به دنبال طعم عالی و خواص زعفران به قیمتی ارزان تر هستید؛ پیشنهاد ما به شما ریشه زعفران پنج مثقالی است.

نکته جالبی که باید بدانید این است که اگر کلاله زعفران به قسمت ریشه متصل بماند به آن زعفران دسته یا زعفران دختر پیچ نیز گفته می شود. اگر کلاله زعفران ( همان قسمت قرمز) به طور کامل جدا شود همان زعفران اصلی است.

نکته ای که باید بدانید که کلاهبرداری هایی نیز در این حوزه ممکن است برای مثال افراد کلاهبردار ریشه را رنگ می‌زنند و به عنوان کلاله و زعفران اصلی می‌فروشند.

خامه زعفران از عطر خوبی برخوردار است و به خاطر قیمت مناسب آن طرفداران زیادی دارد. پس از اینکه کشاورزان گل ها را از مزارع چیدند زعفران را به یکی از دو روش زیر دورش جمع می کنند :

  • روش اول: زعفران دسته یا دختر پیچ که سرگل همراه با سفیده به صورت کامل می باشد و همانگونه خشک می شود و برای فروش آماده می‌کنند.
  • در روش دوم: سرگل را از دنباله (ریشه) جدا می کنند که هرکدام به صورت جداگانه بفروش می‌رسند.

درنهایت سفیده زعفران در کنار زعفران سرگل نسبت به قیمتش از عطر خوبی برخوردار است و خواص فراوانی دارد و بیشتر پس از پودر کردن برای غذا استفاده می‌شود. ریشه زعفران همانند زعفران اصل سرشار از ویتامین و عناصر معدنی است اما نسبت به کلاله آن، ویتامین‌ها و عناصر معدنی کمتری وجود دارد. ریشه رنگدهی کمتری نسبت به کلاله دارد و این به خاطر وجود ماده کروسین بیشتر کلاله نسبت به ریشه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد